Przejedź wybrzeże na rowerze

Informacje o wszystkim

23 marca 2019 Turystyka i rekreacja 0

Ta decyzja dojrzewała w nas dość długo, ale w końcu ją podjęliśmy. W czasie tegorocznych wakacji na rowerze przejedziemy polskie wybrzeże. Nie była to dla nas pierwsza tego typu wyprawa, w końcu dwa lata temu w ten sam sposób zjeździliśmy wschodnią część kraju. Tym razem byliśmy ciekawi, jak nadmorskie okolice będą wyglądały z perspektywy roweru.

Rowerowe wakacje nad morzem

rowerem wzdłuż wybrzeżaOczywiście możliwości przejechania wybrzeża na rowerze nie muszą oznaczać pokonania całej jego długości. My jednak zdecydowaliśmy się przeznaczyć na to kilka dni i zjechać tę część kraju od zachodu po Hel. Pedałujemy nie od dziś, więc uznaliśmy, że z pewnością nie będzie to zadanie ponad siły. Jazda rowerem wzdłuż wybrzeża okazała się znakomitym przeżyciem. Przy okazji mogliśmy skorzystać z kąpieli, zarówno w wodzie, jak i w słońcu, jak również trochę pozwiedzać. Ale po kolei. Na miejsce startu wybraliśmy się pociągiem. Ruszając z okolic Świnoujścia mieliśmy okazję zwiedzić Woliński Park Narodowy, trochę zabytków w Kołobrzegu, przy okazji pospacerowaliśmy wieczorami po nadmorskich bulwarach. Sama trasa rowerowa czasem biegnie bardzo blisko Bałtyku, czasem jednak trzeba trochę się oddalić od morza. Staraliśmy się jednak zawsze być blisko miejsc, na których odwiedzeniu nam zależało. Na infrastrukturę generalnie nie narzekaliśmy – całkiem fajne ścieżki, miejsca odpoczynku, możliwość zjedzenia posiłku, także pola namiotowe czy baza hotelowa. Oczywiście po drodze zobaczyliśmy między innymi wydmy w Słowińskim Parku narodowym, kilka portów, zjedliśmy dziesiątki ryb z frytkami, a na końcu czekał Hel.

Po zakończeniu trasy na moment dojechaliśmy jeszcze do Trójmiasta. Szkoda nam było nie skorzystać z możliwości i nie zobaczyć Gdyni, Sopotu i Gdańska. Stamtąd pociągiem wróciliśmy do domu. Wyprawa okazała się jak najbardziej udana. Tydzień spędzony na siodełku nad morzem z pewnością długo będziemy wspominać. Wyjazd zachęcił nas też do kolejnych. Już zastanawiamy się nad następna trasą.